مشاور رسمی آموزش و پرورش

کارشناس مشاوره و برنامه ریز کنکور سراسری

مشاور رسمی آموزش و پرورش

کارشناس مشاوره و برنامه ریز کنکور سراسری

رزومه:
کارشناس ارشد روان شناسی بالینی
دانش آموخته ی رشته راهنمایی و مشاوره
رتبه برتر کنکور سراسری۹۳
بیش از ۵ سال سابقه مشاوره تحصیلی در موسسات

زمینه مشاوره:
انتخاب رشته کنکور
برنامه ریزی و زمان بندی
معرفی منابع آموزشی
روش ها و تکنیک های تست زنی
مشاوره انگیزشی
مقررات گزینش برای دانشگاه های خاص


برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خصوصی مشاوره متناسب با شرایط خودتون لطفا در کانال تلگرامی عضو شوید.

https://t.me/samadiofficial

بایگانی
آخرین مطالب

مقدمه

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 

آدمی گل سرسبد عالم هستی است . موجودی است که خداوند او را شایسته مقام خلافت خودش قرار داده است .
( إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً. بقره - 30) . لذا صفات انسان - این نماینده خدا - پرتوی از صفات پرودگار جهانیان است. این آفریده ای که قرار است نماینده خدا باشد می بایست دارای عقل و هوش و ادراک و استعداد ویژه ای باشد تا بتواند رهبری و امامت موجودات زمینی را بر عهده گیرد .
 
برخی دانشمندان حافظه انسان را 280 تریلیون بایت (هرتریلیون برابربا 10 به توان 18 است) محاسبه کرده اند. یعنی اینکه حافظه انسان نامحدود است . اما چرا با وجود این توانایی بالقوه ای که در وجود ما انسان ها وجود دارد، چرا ما مطالب را فراموش می کنم ؟
به طور کلی انسان دارای  3  نوع حافظه است :
1-حافظه حسی : گنجایش این حافظه نسبتا زیاد است ، ولی اطلاعاتی که به این حافظه وارد می شود 1  الی  3  ثانیه دوام دارند.اگر به اطلاعات ورودی به این حافظه توجه شود، مطالب به حافظه کوتاه مدت منتقل می شود .  
 2-حافظه کوتاه مدت (فعال) : این حافظه در مقایسه با حافظه حسی از نظر گنجایش محدود تر ولی از نظر دوام نسبتاً طولانی تراست . این حافظه می تواند اطلاعات ورودی را  15  تا  30  ثانیه نگهداری کند . دلیل عمده فراموشی در این حافظه جایگزین شدن مطالب جدید است. اما اگر اطلاعات ورودی در آینده مرور شوند می توانند برای مدت طولانی تری به خاطره سپرده شوند .
 3-حافظه بلند مدت : حافظه بلندمدت حافظه ای است که می تواند مقدار بسیار زیادی از اطلاعات را برای مدت طولانی و تقریبا ً همیشگی در خود نگهداری کند. گنجایش این حافظه برای یک انسان عادی حدود  280 تریلیون بایت محاسبه شده است .
خلاصه این که اطلاعاتی که وارد مغز می شود ، ابتدا در حافظه ی حسی ذخیره می شود . اگر به آن توجه شود اطلاعات وارد حافظه کوتاه مدت (فعال) می شود. کار حافظه کوتاه مدت مرتب سازی اطلاعات ورودی است و در صورت تکرار و مرور این اطلاعات به حافظه بلند مدت انتقال می یابند تا درمواقع لزوم به حافظه کوتاه مدت (فعال) فرا خوانده شوند و از آن استفاده گردد .
در صورت عدم تکرار و مرور اطلاعات ، مغز مطالب را نه با سرعت ثابت و خطی ، بلکه به صورت فزاینده ای فراموش می کند . بطوری که  75  درصد مطالب دریافت شده  پس از  48  ساعت  فراموش می شوند .
 پس اگر دوست دارید مطالب و پیام های دریافتی را فراموش نکنید بایستی مطالب را با تکنیک های مناسب، تکرار و مرور کنید .
براساس پژوهش های انجام شده اگر مطلبی را  5  بار و در 5  نوبت متناوب تکرار و مرور کنیم  یادگیری ماندگار می شود. براساس این پژوهش ها فاصله تکرار و مرور بایستی به ترتیب  1 و  3  و  7  و  15  و 31  روز بعد از مطالعه و دریافت مطلب می باشد .
لذا شایسته است دانش آموزان عزیز با توکل به خدای علیم و به منظورموفقیت تحصیلی بهتر و بیشتر و با بهره گیری از روش ها و تکنیک های به یادسپاری ، در تهیه ی برنامه ای مدون برای رسیدن به یادگیری ماندگار تلاش و کوشش نمایند. ان شا الله
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۵
Maryam samadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی